26 Aralık 2012 Çarşamba

Kullandığımız Öğretim Modeli ve Uygulanışı


Merhaba arkadaşlar Dersimizi Geliştirirken Ausubel'in Sunuş Yoluyla Öğretim Modelini kullandık bahsetmek gerekirse:Ausubel’e göre öğrenci, her zaman hangi bilginin önemli, hangi ipuçlarının problem çözümü için uygun olduğunu bilmeyebilir. Bu nedenle birey,özellikle herhangi bir konu alanıyla ilgili öğrenmesi gereken kavramları,ilkeleri, fikirleri buluş yoluyla değil, kendine sunulanı alma yoluyla kazanabilir.

Özellikleri:
- Sunuş yoluyla öğretme, öğretmen ve öğrenci arasında yoğun bir etkileşimi gerektirir.
- Sunuş yoluyla öğretme, bol örnek vermeyi gerektirir.
- Sunuş yoluyla öğretme, genelden özele doğru hiyerarşik bir yapı izler.
- Öğretim adım adım ilerler.

Aşamalar:
Ön organize edicilerin sunulması (başlangıç)
Öğrenilecek yeni konunun, materyalin sunulması (gelişme)
Bilişsel yapının güçlendirilmesi.

I. Ön Organize Edicinin Sunulması:
Dersin amacının açıklanması
Organize edicinin sunumu
Organize ediciyi tanımlanması
Uygun olan yerlerde örnekler verilmesi veya şekillerle anlatılması
Öğrencilere tekrar ettirilmesi

II. Öğrenilecek yeni konunun, materyalin sunulması:
Bilgi biriminin sunumu
Bilgi biriminin özelliklerinin sıralanması
Bilgi biriminin organize edicilerle ilişkilendirilmesi

III. Bilişsel yapının güçlendirilmesi:
Konu içeriğine eleştirel bir bakış açısı getirilmesi
Farklı tanımlama ve düşüncelerin açıklanması
Öğrencilerden örnek durumlar istenmesi
Öğrencilerden örnek olmayan durumlar istenmesi
Örneklenen ve tanımlanan bilgi birimini cümle, parça gibi bütün bir yapıda kullandırarak tekrar ettirilmesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder